Osallistu toukokuussa museon virtuaaliselle opastuskierrokselle!

Toukokuussa järjestetään useita Menneiden aikojen rautatiematkoilla -virtuaaliopastuksia. Opastuskierroksella pääset tutustumaan 1800-luvun höyryvetureihin ja 1900-luvun moottorivaunuihin, kuten Pikku-Ruskoon, Felixiin, Puumottiin ja Lättähattuun. Kurkistamme menneiden aikojen matkantekoon ja matkustusluokkiin sekä nousemme sisälle vaunuihin, joihin tavallisesti ei pääse tutustumaan.

Virtuaaliopastusten ajankohdat:

• 6.5.2021 klo 17.00
  • 10.5.2021 klo 10.00
  • 11.5.2021 klo 18.00
  • 18.5.2021 klo 11.00 ja 17.00 (kansainvälinen Museopäivä)
  • 20.5.2021 klo 18 (Museokortti-klubi)

Oppaana toimii Suomen Rautatiemuseon museolehtori Inka Alén, joka johdattaa osallistujat museon näyttelyyn ja entisaikojen matkustustunnelmiin. Virtuaaliopastuksella on aikaa myös kysymyksille ja omien muistojen jakamiselle. Kierros kestää n. 30–45 minuuttia. Live-yhteys oppaan kanssa tapahtuu Zoomissa.

Virtuaaliseen opastukseen voit liittyä tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Lähetämme linkin palveluun viimeistään 24 tuntia ennen tilaisuuden alkua. Tarkemmat ohjeet saat vielä tilausvahvistuksen yhteydessä.

Etäopastukset toteutetaan yhteistyössä Uudenmaan Seuramatkojen ja Hyria koulutuksen kanssa.

Katso lisätietoja ja osta lippu matkailuyhdistys HelsinkiNorthin verkkokaupasta.

Voimassa olevalla Museokortilla voit osallistua 18.5. kansainvälisen Museopäivän opastuksille 10 euron etuhintaan. Normaalihintainen lippu virtuaaliopastukselle maksaa 15 euroa.

Torstaina 20.5. järjestettävä Museokortti-klubin kierros on tarkoitettu ainoastaan museokorttilaisille.

Katso lisätietoja Museokortti-klubista.

Suomen Rautatiemuseon opas esittelee vanhaa matkustajavaunua museon näyttelyhallissa.