Museokortti-klubi verkossa 20.5.2021 klo 18.00: Virtuaaliopastus Menneiden aikojen rautatiematkoilla

Päivämäärä:
20.05.2021

Tämä virtuaaliopastus on loppuun varattu!

Virtuaalisella opastuskierroksella pääset tutustumaan 1800-luvun höyryvetureihin ja 1900-luvun moottorivaunuihin, kuten Pikku-Ruskoon, Felixiin, Puumottiin ja Lättähattuun. Kurkistamme menneiden aikojen matkantekoon ja matkustusluokkiin sekä nousemme sisälle vaunuihin, joihin tavallisesti ei pääse tutustumaan.

Oppaana toimii Suomen Rautatiemuseon museolehtori Inka Alén, joka johdattaa osallistujat museon näyttelyyn ja entisaikojen matkustustunnelmiin. Virtuaaliopastuksella on aikaa myös kysymyksille ja omien muistojen jakamiselle. Kierros kestää n. 30–45 minuuttia.

Ilmoittautuminen Museokortti-klubiin päättyy 19.5. klo 15.00. Mukaan mahtuu 25 osallistujaa. Kierrokset toteutetaan yhteistyössä Uudenmaan Seuramatkojen ja Hyria koulutuksen kanssa.

Tapahtumaan voi osallistua vain voimassa olevalla Museokortilla ja tällä koodilla: SRMMKL200521

Ilmoittaudu matkailuyhdistys HelsinkiNorthin verkkokaupassa.

Live-yhteys oppaan kanssa tapahtuu Zoomissa. Virtuaaliseen opastukseen voit liittyä tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Lähetämme linkin palveluun viimeistään 24 tuntia ennen tilaisuuden alkua. Tarkemmat ohjeet saat vielä tilausvahvistuksen yhteydessä.

Tervetuloa Suomen Rautatiemuseon Museokortti-klubille verkossa torstaina 20.5.2021 klo 18.00!

Museokortti on vuosilippusi yli 300 museoon Ahvenanmaalta Inariin. Nähtävää riittää niin historian, taiteen, designin, luonnon, tekniikan kuin vaikkapa jääkiekon ystäville. Museokortilla saat myös etuja ja alennuksia museoiden palveluista. Voit ostaa Museokortin museosta tai osoitteesta Museot.fi.

Suomen Rautatiemuseon opas esittelee vanhaa matkustajavaunua museon näyttelyhallissa.