Nukketeatteria ja museojunaliikennettä ohjelmassa syyslomaviikolla 16.–24.10.2021

Suomen Rautatiemuseossa on luvassa hauskaa erikoisohjelmaa koululaisten syyslomalla, kuten museojunaliikennettä, nukketeatteria, askartelua ja pienoisrautateitä.

Syysloman ohjelma

LAUANTAI 16.10.
Museo järjestää koko päivän syysretken Tammisaareen ja Hankoon Perinnejuna Valtterin matkassa. Päivän teemaksi voi valita Alvar Aallon Tammisaaren tai Hangon sotahistorian. Retkipäivän kaikki liput myydään verkkokaupan kautta eikä lippuja voi ostaa junasta. Katso tarkemmat tiedot ja osta liput 13.10. mennessä Trafiikki-museoiden verkkokaupasta.

TIISTAI 19.10.
Pienten junien askartelua ja muuta omatoimista puuhaa museon työpajatilassa.

KESKIVIIKKO 20.10.
klo 10.30 ja 11.30 Pienpaja esittää nukketeatteriesityksen Matkakuumetta Nalle Naavatassu. Molemmat esitykset on loppuunvarattu - kiitos kaikille ilmoittautujille!
Liput: 5 euroa/osallistuja. Suositus 2–100-vuotiaille. Ennakkoilmoittautumiset sähköpostilla: inka.alen( at )rautatiemuseo.fi. Kun ilmoittaudut, lähetä osallistujien nimet ja toivottu esitysaika (10.30 vai 11.30).
Katso lisätietoja esityksistä!

TORSTAI 21.10.
klo 11–14 museon Lättähattu on liikenteessä Rautatiemuseon alueella. Liput junaan myydään museon aulan lipunmyynnistä. Junalippujen hinnat: 4 €/ henkilö, alle 7-vuotiaat ilmaiseksi.
klo 10–15 Lättähattujen askartelua ja muuta omatoimista puuhaa museon työpajatilassa.

PERJANTAI JA LAUANTAI 22.–23.10.
Museon kokoustilassa on esillä Hyvinkään asema-aluetta esittävä pienoisrautatie, jossa liikennöidään suomalaisella rautatiekalustolla.

SUNNUNTAI 24.10.
klo 12–17 Pienten junien askartelua ja muuta omatoimista puuhaa museon työpajatilassa.

Toiminnassa otetaan huomioon riittävät turvavälit ja käsidesiä on saatavilla sekä museossa että liikkuvissa museojunissa. Suosittelemme kasvomaskin käyttöä.

Suomen Rautatiemuseo on avoinna syyslomalla 16.–24.10. ti-pe klo 10–15 ja la-su klo 12–17, ma suljettu. Tervetuloa!

Matkustajat laskeutuvat alas Lättähatusta Rautatiemuseon laiturille.