Yleisöopastuksia ja selfie-kilpailu Rautatiemuseon syntymäpäivänä

15.03.2015

Suomen Rautatiemuseon 117-vuotissyntymäpäivän aattoa vietetään sunnuntaina 15.3.2015. Syntymäpäivän kunniaksi Rautatiemuseoon on ilmainen sisäänpääsy. Suomenkieliset yleisöopastukset alkavat klo 12.30 ja 14.30, venäjänkielinen yleisöopastus klo 13.30. Opastuksille on vapaa pääsy ja ne alkavat museon aulasta. Museo on avoinna sunnuntaina 15.3. klo 12–17. Varsinaisena syntymäpäivänä maanantaina 16.3. museo on suljettu.

Prinsessa-lempinimen saanut Rautatiemuseon höyryveturi (Hv1 nro 555) täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Prinsessan juhlavuoden aloittaa museon syntymäpäivänä käynnistyvä selfie-kilpailu, jossa itsensä voi ikuistaa Prinsessa-veturin kanssa.  Kaikkien selfie- kilpailuun osallistuneiden kesken arvotaan ranneke elokuussa pidettävään Rautatiemuseopäivään. Kilpailu jatkuu aina heinäkuun loppuun ja selfie-kisan arvontoja suoritetaan maalis-, huhti-, touko-, kesä- ja heinäkuun lopussa.

Prinsessa-veturin juhlintaan voi osallistua myös askartelemalla 100-vuotiaalle syntymäpäiväkortin museon työpajatilassa. Nonstop -korttityöpaja pidetään museon työpajatilassa n. klo 12.30–16.30 ja se on tarkoitettu kaikenikäisille.

Selfie-kilpailun säännöt

1. Tule Suomen Rautatiemuseoon ja etsi näyttelystä juhlavuoden sankari Hv1 nro 555 a.k.a Prinsessa/Heikki.

2. Ota telineestä tiara tai lakki ja aseta se päähäsi.

3. Ota selfie.

4. Tallenna selfie facebook-tilillesi ja laita kuvan eteen tunnus #prinsessa555 tai #heikki555, sekä @rautatiemuseo