Yhden päivän juttu Suomen Rautatiemuseossa

Päivämäärä:
25.05.2017

Yhden päivän juttu -kaupunkitapahtuma kerää vanhat Saabit Suomen Rautatiemuseon pihalle helatorstaina noin klo 10.30–14.00. Tapahtumaan ja museoon on ilmainen sisäänpääsy.

Helatorstaina julkaistaan lisäksi ensimmäinen osa Rautatiemuseon mobiilioppaasta, joka esittelee museon puistoaluetta ja sen rakennuksia sekä historiaa rautatieläisten asuinalueena. Julkistamisen kunniaksi puistossa pidetään kaksi yleisöopastusta klo 11.00 ja 13.00.

Mobiiliopas hyödyntää Suomen Museoliiton ja Momeo Oy:n yhdessä kehittämää Seinätön museo -alustaa, joka ei vaadi erillistä sovellusta, vaan se toimii selaimen kautta kaikilla älypuhelimilla ja tableteilla. Myöhemmin kesän aikana mobiiliopas laajenee Hyvinkään muihin rautatiekohteisiin. Mobiiliopas on osa Rautatiemuseon "Todellinen aikamatka - Rautatiet itsenäisessä Suomessa" -hankekokonaisuutta, jolla juhlistetaan satavuotiasta Suomea vuonna 2017. Tutustu hankkeeseen tarkemmin Suomi 100 -sivustolla.

Museo on avoinna helatorstaina 25.5.2017 klo 10–17.