Virtuaaliopastukset klo 11.00 ja 17.00 kansainvälisenä Museopäivänä

Päivämäärä:
18.05.2021

Virtuaaliopastukset: Menneiden aikojen rautatiematkoilla 18.5.2021 klo 11.00 ja 17.00

Virtuaalisella opastuskierroksella pääset tutustumaan 1800-luvun höyryvetureihin ja 1900-luvun moottorivaunuihin, kuten Pikku-Ruskoon, Felixiin, Puumottiin ja Lättähattuun. Kurkistamme menneiden aikojen matkantekoon ja matkustusluokkiin sekä nousemme sisälle vaunuihin, joihin tavallisesti ei pääse tutustumaan.

Oppaana toimii Suomen Rautatiemuseon museolehtori Inka Alén, joka johdattaa osallistujat museon näyttelyyn ja entisaikojen matkustustunnelmiin. Virtuaaliopastuksella on aikaa myös kysymyksille ja omien muistojen jakamiselle. Kierros kestää n. 30–45 minuuttia. Voit ostaa opastukselle yksittäisen paikan.

Live-yhteys oppaan kanssa tapahtuu Zoomissa. Virtuaaliseen opastukseen voit liittyä tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Lähetämme linkin palveluun viimeistään 24 tuntia ennen tilaisuuden alkua. Tarkemmat ohjeet saat vielä tilausvahvistuksen yhteydessä.

Kierrokset toteutetaan yhteistyössä Uudenmaan Seuramatkojen ja Hyria koulutuksen kanssa.

Voimassa olevalla Museokortilla voit osallistua kansainvälisen Museopäivän opastuksille 10 euron etuhintaan!

Katso lisätietoja ja osta lippu matkailuyhdistys HelsinkiNorthin verkkokaupasta.

Opas esittelee vanhaa matkustajavaunua Suomen Rautatiemuseon näyttelyhallissa.