Tiedonjanoisille tarjolla luentoja ja opastuksia

Suomen Rautatiemuseossa on lähiviikkoina tarjolla useampi tilaisuus rautatiehistoriasta kiinnostuneille.

LAUANTAINA 29.10 KLO 12.30-14.00

Tarinoita matkahuovasta -tapahtumassa kuullaan matkahuopien historiasta VR:n käytössä sekä paikallishistoriallisesta näkökulmasta. Loppusilauksen antaa lyhyt katsaus matkahuopiin tämän päivän käsityötuotteena. Puhujina ovat käsityönopettaja Jenniina Paaso, museoamanuenssi Ilsi Lantunen ja Taitokeskus Hyvinkään vastaava neuvoja Eeva Pirttiaho. Tapahtuma sisältyy museon sisäänpääsymaksuun.

TIISTAINA 1.11 PIDENNETTY AUKIOLOAIKA KLO 12-17 JA ESITELMÄ KLO 17-18

Mitä ratajätkä söi, missä hän piti kortteeria ja mitä ajatteli raskaasta työstään? Tule kuulemaan asiantuntijaluentoa ratajätkien kokemuksista vuosina 1857-1939. Aiheesta väitöskirjan tehnyt Werstaan museonjohtaja Kalle Kallio kertoo miten ratajätkät rakensivat maamme rataverkon. Esitelmä sisältyy museon sisäänpääsymaksuun.

SUNNUNTAI 13.11 KLO 13.00

Isänpäivän kunniaksi tarjolla on puolen tunnin yleisöopastus Perinnejuna Valtteriin. Kierroksella pääsee sisälle III luokan päivävaunuun, kahvilavaunuun sekä  konduktöörivaunuun. Opastus lähtee museon aulasta ja sisältyy museon sisäänpääsymaksuun.

SUNNUNTAI 27.11. KLO 13.00

Puolen tunnin yleisöopastus Perinnejuna Valtteriin. Kierroksella pääsee sisälle III luokan päivävaunuun, kahvilavaunuun sekä  konduktöörivaunuun. Opastus lähtee museon aulasta ja sisältyy museon sisäänpääsymaksuun.

Koneinsinööri pitämässä oppituntia karttakeppi kädessä.

Koneinsinööri pitämässä oppituntia Hyvinkään konepajalla vuonna 1961. Suomen Rautatiemuseon kokoelmat.