Tervetuloa kevättalkoisiin Rautatiemuseon puistoon 23.4.2016

Rautatiemuseon kevättalkoot järjestetään tänä vuonna lauantaina 23.4.2016. Ohjelmassa on museon puistorautatien kevätkunnostus liikennekautta varten. Ylikäytävät asennetaan paikoilleen ja tuetaan maaleikkausta ison liiterin kulmalla. Tämän lisäksi tehdään muita radan liikennöinnin kannalta tarpeellisia kunnostustöitä. Puistorautatie on kesäaikaan kovassa käytössä ja suuri ilonaihe etenkin pienemmille museovieraille.

Mikäli talkoisiin osallistujia on runsaasti, siistitään samalla myös puistoaluetta, tasoitetaan kulkukäytäviä, ja tehdään Leena-höyryveturille ylöslämmityspuita.

Talkoopäivän vastaavina toimivat Suomen Rautatiemuseon puolesta museomestari Jaakko Tuominen, konservaattori Iiro Niemi sekä projektityöntekijä Vesa Silvola. Museo järjestää talkoolaisille talkooruokailun sekä kahvit. Talkoopäivä aloitellaan museon aulasta aamulla klo 9.00.

Ilmoittautua voi ottamalla sähköpostitse tai puhelimitse yhteyttä Iiro Niemeen, iiro.niemi(at)rautatiemuseo.fi / 040-8625247, tai käymällä ilmoittamassa mukaantulosta museon lipunmyyntiin.

Tervetuloa kevättalkoisiin!