Talvilomaviikon ohjelmassa 21.–26.2.2023 on opastuskierroksia ja veturiesittelyjä

Koululaisten talvilomaviikolla 21.–26.2.2023 museossa on hauskaa tekemistä koko perheelle. Ohjelmassa on omatoimisia puuhakierroksia Perinnejuna Valtterissa, Veturitallin aarteet -opastuskierroksia lapsille sekä veturiesittelyjä. Lomaviikon lopulla on myös yleisöopastuksia Perinnejuna Valtteriin.

Veturitallin aarteet -opastuksella tutustutaan museon vanhaan veturitalliin ja sen jännittäviin kohteisiin oppaan johdolla. Opastukset alkavat keskiviikkona, torstaina ja perjantaina klo 11 museon aulasta. Kierroksen kesto on noin 30 minuuttia ja yhdelle kierrokselle mahtuu max. 20 osallistujaa. Suosittelemme opastusta yli 4-vuotiaille.

Lomaviikon jokaisena päivänä tiistaista sunnuntaihin voi kokeilla radanrakennusta ja junaleikkejä museon isolla Brio-radalla. Työpajatilassa veturitallin päädyssä voi värittää ja askarrella omaan tahtiin pieniä junia. Materiaalit omatoimisille Valtteri-puuhakierroksille ovat saatavilla museon aulasta.

Aktiiviaikanaan vetureita käyttäneet veturinkuljettajat esittelevät näyttelyhallissa museon dieselvetureita, Dr13 ja Dv16. Vetureiden ohjaamoihin ja Perinnejuna Valtteriin ei ole esteetöntä pääsyä.

Kahvio palvelee museon aulassa. Hiihtolomaviikon puuhiin voi osallistua museon pääsymaksulla tai Museokortilla. Alle 7-vuotiailla on ilmainen sisäänpääsy Suomen Rautatiemuseoon. Museo on avoinna talvilomaviikolla 21.–26.2.2023 ti–pe klo 10–15 ja la–su klo 12–17. Tervetuloa!

Katso lomaviikon koko ohjelma.

Kuva: Sanna Laakso, Suomen Rautatiemuseo

Nainen ja lapset istuvat Perinnejuna Valtterin sinisillä penkeillä.