Syyslomaviikolla 13.–18.10.2020 ohjelmassa on museojunaliikennettä ja nukketeatteriesityksiä

Koululaisten syyslomaviikolla 13.–18.10.2020 Suomen Rautatiemuseossa on monenlaista kivaa ohjelmaa kaikenikäisille museokävijöille.

Lättähattu on liikkeellä museon alueella tiistaina 13.10. Museon Lättähattu on Dm7-sarjan ensimmäinen kiskobussi vuodelta 1955. Samana päivänä museossa avautuu Riihimäki–Pietari-radan 150-vuotisjuhlanäyttely ja ohjelmassa on esitelmä Pietarin radasta.

Keskiviikkona 14.10. Pienpaja esittää nukketeatteriesitykset Matkakuumetta Nalle Naavatassu klo 10.30 ja 11.30. Liput: 5 euroa/osallistuja. Ennakkoilmoittautumiset sähköpostilla: inka.alen( at )rautatiemuseo.fi. Esitykset on peruttu sairastumisen takia.

Leena-höyryveturi täyttää tänä vuonna 110 vuotta. Sen kunniaksi veturi palaa alkuperäiseen tehtäväänsä torstaina 15.10. ja on mukana vaihtotyönäytöksissä museon ratapihalla sekä käy myös kääntöpöydällä. Leena on Suomen vanhin toimintakuntoinen leveäraiteinen höyryveturi ja on valmistettu Saksassa vuonna 1910.

Lauantaina 17.10. vuorossa on koko päivän ohjelmallinen syysretki Perinnejuna Valtterin kyydissä Hyvinkäältä Tammisaareen, teemana Helene Schjerfbeck. Retken kaikki liput myydään verkkokaupan kautta eikä lippuja voi ostaa junasta. Katso tarkemmat tiedot retkestä ja osta liput Trafiikki-museoiden verkkokaupasta.

Suomen Rautatiemuseo on avoinna syyslomaviikolla 13.–18.10. ti klo 10–18, ke-pe klo 10–15 ja la-su klo 12–17.

Koululaisten lomaviikon ohjelma järjestetään koronatilanne huomioiden. Toiminnassa otetaan huomioon riittävät turvavälit ja käsidesiä on saatavilla sekä museossa että liikkuvissa museojunissa. Asiakkaille suosittelemme kasvomaskin käyttöä.

Katso koko syyslomaviikon ohjelma