Rautatiemuseossa vieraili viime vuonna yli 27 000 kävijää

Suomen Rautatiemuseossa vieraili ennätykselliset 27 616 kävijää vuonna 2019. Museokävijöitä oli yli 2500 enemmän kuin edellisvuonna. Näyttelyiden lisäksi yleisöä houkuttelivat paikalle lukuisat tapahtumapäivät ja liikkuvat kulkuneuvot. Rautatiemuseon puistojuna sekä Lättähattu ja Leena-höyryveturi kyyditsivät museoalueella kaikenikäisiä matkustajia.

Museon suosituin tapahtuma on elokuun Rautatiemuseopäivä, joka houkutteli paikalle miltei 2200 kävijää. Laajan perusnäyttelyn lisäksi Suomen Rautatiemuseossa on esillä Veturipajalta raiteille! -näyttely, joka kertoo VR:n konepajoista ja varikoista 1860-luvulta nykypäivään. Näyttely on avoinna 30.4.2020 saakka.

Rautatiemuseon väki kiittää ja toivottaa kaikenikäiset tervetulleeksi nauttimaan museokokemuksista myös vuonna 2020!