Rautatiemuseopäivänä 9.8. oli ennätysmäärä kävijöitä Suomen Rautatiemuseossa

Lämmin sää ja monipuolinen ohjelma houkuttelivat sunnuntaina 9.8. Rautatiemuseopäivän viettoon ennätykselliset 2018 kävijää. Tapahtumavieraat pääsivät tutustumaan mm. diesel- ja höyryvetureihin, seuraamaan kääntöpöytänäytöksiä, matkustamaan nostalgisesti museojunissa sekä rohkeimmat mittaamaan lihasvoimiaan resiinalla.

100-vuotiaan Prinsessa-höyryveturin (Hv1 nro 555) juhlavuosi huipentui Rautatiemuseopäivään. Prinsessa oli kaikkien ihailtavana kääntöpöydällä, innokkaimmat pääsivät tutustumaan veturin ohjaamoon ja halukkaat pääsivät matkustamaan Prinsessan vetämässä junassa. Rajamäelle suuntautunut juhla-ajo oli Prinsessan tämän vuoden viimeinen ajo.

Ensi vuonna vietämme jo 27:ttä Rautatiemuseopäivää. Tapahtuma järjestetään 7.8.2016 ja se vie kävijät jälleen rautatieliikenteen historiaan ja elämyksiin.

Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Haapamäen museoveturiyhdistyksen sekä VR:n kanssa.