Rautatiemuseon Ystävät -yhdistys täyttää 60 vuotta 3.5.2020

Jo kuudenkymmenen vuoden ajan Suomen Rautatiemuseolla on ollut kunnia toimia kiinteässä yhteistyössä rinnalleen perustetun oman ystäväyhdistyksen kanssa. Toukokuun 3. päivänä 1960 perustettu Rautatiemuseon Ystävät ry viettää nyt syntymäpäiväänsä suunniteltua vaisummin vallitsevan poikkeustilanteen vuoksi, mutta palaamme asiaan jälleen toiminnan normalisoiduttua.

Rautatiemuseon Ystävät ry on avoin kaikille rautateistä ja Rautatiemuseosta kiinnostuneille ja se tukee toiminnallaan museon toimintaa ja edistää rautatiehistorian tuntemusta. Tavoitteena on kehittää yhteistyötä Suomen Rautatiemuseon, alan yhteisöjen ja harrastajien kanssa. Yhdistyksen riveissä on mahdollisuus tutustua ja osallistua museon toimintaan eri tavoin. Yhdistys järjestää kokouksia, esitelmätilaisuuksia, talkoita ja retkiä.

Monet ystäväyhdistyksen jäsenet ovat mukana tekemässä museon tapahtumia toimimalla erilaisissa talkootehtävissä ja viime vuosina yhdistys on muun muassa ollut järjestämässä vanhan rautatieaiheisen kirjallisuuden myyntipäiviä museolla. Joka vuosi ystävien kautta rahoitetaan jotain museossa tehtävää projektia, joka edesauttaa museon toimintaa, museon aineiston säilymistä tai saavutettavuutta. Jäsenetuina yhdistys tarjoaa ilmaisen sisäänpääsyn Rautatiemuseoon sekä museokaupan alennuksia ja mahdollisuuksia osallistua toimintaan.

Suomen Rautatiemuseo toivottaa oikein paljon onnea ja menestystä tärkeälle yhteistyökumppanilleen ja sen mahtaville toimijoille, joiden asiantuntemusta museo saa hyödyntää toiminnassaan! Suuri kiitos menneistä vuosista ja paljon menestystä myös tulevaisuuteen!

Katso tarkemmin yhdistyksen toiminnasta: http://rautatiemuseo.fi/fi/rautatiemuseon-ystavat-ry