Rautatiemuseon Säätiön apurahan saajat julkistettiin museon syntymäpäivänä

Rautatiemuseon Säätiö tukee rahallisesti vuosittain pienillä summilla hankkeita, jotka jollain tavalla edistävät rautatiehistorian säilymistä tai sen julkaisemista. Apurahan saajat julkistettiin 16.3.2023 Rautatiemuseon 125-vuotissyntymäpäivänä.

Vuoden 2023 apurahan saivat:

- Haapamäen Museoveturiyhdistys ry: puukorisen matkustajavaunun CEm 2460:n katon kunnostukseen

- Museorautatieyhdistys ry: Loviisan-Wesijärven rautatien yhdistetyn konduktööri- ja postivaunu LWR 160:n kunnostamiseen

- Finndampf Oy/Sinisten vaunujen ystävät ry: Tr1 1096:n hytin ikkunoihin

- Pirjo Huvila & Liisa Nummela: Rautatieasemapuistot -tutkimuksen julkaisemiseen

Rautatiemuseon Säätiö ja museon henkilökunta onnittelevat lämpimästi apurahan saajia.

Kasarmi ja liiterirakennus sekä rautatienomenapuita museon puiston talvisessa maisemassa.