Rautatiemuseon Säätiön apurahan saajat julkistettiin museon syntymäpäivänä

Rautatiemuseon Säätiö tukee rahallisesti vuosittain pienillä summilla hankkeita, jotka jollain tavalla edistävät rautatiehistorian säilymistä tai sen julkaisemista. Apurahan saajat julkistettiin 16.3.2022 Rautatiemuseon 124-vuotissyntymäpäivänä.

Vuoden 2022 apurahan saivat:

- Nico Saramo: Maisterintutkielma VR:n erikoispikajunaliikenne 1972-1995, arkistokäyntien matkakuluihin.

- Pirjo Huvila & Liisa Nummela: Kansainvälinen rautatieperintöseminaari Zürichissä, matkakuluihin.

- Museorautatieyhdistys ry: Konduktöörivaunu LWR 52:n kunnostukseen.

VR Eläkeläiset Riihimäen osasto ry: Rautatien vaikutus Riihimäen kehitykseen -kirja, kirjassa käytettävien Rautatiemuseon kokoelmiin kuuluvien valokuvien käyttöoikeusmaksut.

Rautatiemuseon Säätiö ja museon henkilökunta onnittelevat lämpimästi apurahan saajia.

Rautatiemuseon veturitalli ja kääntöpöytä keskellä lumisadetta ja talvimaisemaa.