Rautatiemuseo avautuu jälleen yleisölle maanantaina 1.6.2020

Suomen Rautatiemuseo avautuu jälleen yleisölle maanantaina 1.6.2020 normaalien kesäaukioloaikojen mukaisesti. Museo on avoinna kesäkuukausina joka päivä klo 10–17 juhannusta lukuun ottamatta.

Konepajoista kertova Veturipajalta raiteille! -näyttely on avoinna koko kesän 31.8. saakka. Museon puiston näyttelyrakennukset asema ja kasarmi sekä veturitallissa oleva työpajatila pidetään vielä suljettuina asiakkaiden turvallisuuden takaamiseksi.

Museon puistojuna on liikenteessä 1.6. alkaen sään salliessa päivittäin klo 10.30–16. Pieni Deeveri-veturi ottaa kyytiinsä pienempiä ja isompia matkustajia huomioiden riittävät turvavälit ja hygienian. Pakarituvan kesäkahvila museon puistossa palvelee kioskina turvallisuussyistä johtuen. Kioskikahvila puiston asiakaspaikkoineen on avoinna kesäkuun alusta alkaen päivittäin klo 10–16.30.

Jotta museokäynti pysyy kaikille turvallisena, Rautatiemuseossa otetaan huomioon turvavälit ja pidetään huolta hyvästä käsihygieniasta sekä tehostetaan siivousta. Asiakkaiden kulkusuuntaa ohjataan näyttelytiloissa ja asiakasmääriä rajoitetaan tarvittaessa. Kosketeltavat esineet ja kosketusnäytöt on poistettu käytöstä. Maksamiseen suosittelemme kortti- ja lähimaksua.

Museon kesäkauden tapahtumia ei järjestetä koronavirustilanteen takia. Opastukset ja muu ryhmätoiminta on peruttu ainakin kesä- ja heinäkuulta. Museon tietopalvelu toimii rajoitetusti ja on tauolla heinäkuun ajan.