R05AN K00D1 - Suomen Rautatiemuseossa ratkaistaan salaista koodia

Päivämäärä:
04.10.2016 - 31.01.2017

Suomen Rautatiemuseo on mukana Yleisradion tuottamassa Rosan koodissa, jossa ratkotaan koodeja mm. museoissa ja kirjastoissa sekä erilaisissa digitaalisissa ympäristöissä. Pelin ydinideana on kerätä 50 koodia ja seurata päähenkilö Rosan tarinaa. Rosan koodi käynnistyy 4.10.2016 ja jatkuu aina tammikuun 2017 loppuun saakka.

Rosan koodi on suunnattu alakouluikäisille. Pelin tavoitteena on rohkaista lapsia ohjelmoinnin maailmaan ja helpottaa kasvattajien haasteita kouluissa, harrastuskerhoissa ja kotona. Rosan koodi on suunniteltu huomioiden uusi peruskoulun opetussuunnitelma, jossa ohjelmoinninopetus alkoi syksyllä 2016 osana kaikkia oppiaineita.

Rosan koodin ensimmäisen vihjeen löydät museon aulasta. Tervetuloa seikkailemaan!

Tutustu Rosan koodi -sivustoon