Pakarituvan kesäkahvila aukeaa lauantaina 1.6.2024, puistojunakausi alkaa kesäkauden avajaisissa 8.6.2024

Rautatiemuseon tunnelmallinen Pakarituvan kesäkahvila museon puistossa aloittaa toimintansa lauantaina 1.6.2024.

Ennen Rautatiemuseota nykyisellä museon alueella asui noin sadan vuoden ajan rautatietyöntekijöitä ja heidän perheitään. Nykyisin museon kesäkahvilana toimiva rakennus oli aikaisemmin alueella asuneiden perheiden yhteinen leivintupa. Tästä muistona on kahvilassa edelleen iso leivinuuni.

Pakarituvassa on tarjolla pientä suolaista ja makeaa syötävää sekä kylmää ja kuumaa juotavaa. Virkistäydy näyttelyvierailun lomassa tai tule vain kupilliselle kauniiseen puistoomme.

Pakarituvan kesäkahvila on auki 1.6. - 11.8.2024  klo 10 lähtien.

Museon puistojuna aloittaa liikennöinnin kesäkauden avajaistapahtumassa lauantaina 8.6.2024. Puistojuna-ajelu sisältyy museon pääsymaksuun.  Jos haluaa käydä vain puistojunassa, voi kesäkahvilasta ostaa erillisen puistojunalipun, joka maksaa 1€/henkilö.

Lapsia puistossa pienen lasten pöydän äärellä. Rautatieläisten lapsia puistossa 1950-luvulla nykyisen kesäkahvilan takana. Kuvaaja: Eino Hyövälti 1955/Rautatiemuseon kuvakokoelma