Syyslomaviikolla aikamatkalle Perinnejuna Valtterin ja Lättähatun kanssa

Koululaisten syyslomaviikolla Rautatiemuseolla pääsee tutustumaan Perinnejuna Valtteriin Valtterin puuhatehtävien johdattamana. Omatoimiselle kierrokselle saa ohjevihkosen museon aulasta. Viikon aikana liikkeellä on Dm7 -moottorivaunu eli Lättähattu. Huom! Aiemmista tiedoista poiketen Leena-höyryveturi ei liikennöi museon ratapihalla vaan sen tilalla on Lättähattu.

Lättähattuun pääsee tutustumaan myös oppaiden kanssa. Suosittu Brio - rata on jälleen leikkejä varten esillä koko viikon aina lauantaista 12.10 lähtien. Viikon aikana museon näyttelyistä löytyy keskusteluoppaita. Heidän kanssaan voi jakaa muistoja ja kysellä lisätietoja. Lisäksi ohjelmassa on opastettuja kierroksia sekä lapsille että aikuisille. Katso koko viikon tarkka ohjelma tapahtumasivulta.

Tervetuloa todelliselle aikamatkalle!

Suomen Rautatiemuseo on auki ti - su klo 10 - 18.

Kolme lasta istuu Lättähatun penkeillä junan matkustaessa museon ratapihalla.