Vanhan Rahan Päivä

Päivämäärä:
22.09.2018

Hyvinkään Seudun Numismaatikot ry. järjestää Vanhan Rahan Päivän lauantaina 22.9.2018 Suomen Rautatiemuseossa. Näyttelyssä voi tutustua itsenäisyysajan kolikoihin, seteleihin, Wikström-mitaleihin, erilaisiin säästölippaisiin ja rautatieaiheisiin seteleihin.

Halutessaan tapahtumaan voi tuoda omat vanhan rahan aarteensa ja asiantuntijat kertovat niiden arvosta. Tapahtumassa komeilee vanha mekaaninen pajatso, jota kaikki halukkaat pääsevät kokeilemaan.

Päivän aikana voi osallistua arvontaan, jonka palkintona on maailman ensimmäinen olympiajuhlaraha. Myös perheen pienimpien kannattaa tutustua näyttelyyn, sillä lapsille on luvassa vanhoja rahoja muistoksi tapahtumasta.

Numismaatikkojen kokoama näyttely on esillä Rautatiemuseon kokoustilassa museon aulan yhteydessä 22.9.2018 klo 10–16 ja se on kävijöille ilmainen.

Suomen Rautatiemuseoon on päivän aikana normaalit sisäänpääsymaksut. Museo on avoinna klo 10–17.