Museon kesäkausi alkaa 1.6.2021 – pääsymaksuihin tulee pieni korotus

Suomen Rautatiemuseo aloittaa kesäkauden tiistaina 1.6.2021 normaalien kesäaukioloaikojen mukaisesti. Museo on avoinna kesäkuukausina joka päivä klo 10–17 juhannusta lukuun ottamatta. Museon pääsymaksut nousevat 1 eurolla kesäkauden alkaessa.

Museon puistojuna on liikenteessä 1.6. alkaen sään salliessa päivittäin klo 10.30–16. Pieni Deeveri-veturi ottaa kyytiinsä pienempiä ja isompia matkustajia huomioiden riittävät turvavälit ja hygienian. Museon sisäänpääsymaksun hinnalla pääsee myös puistojunan kyytiin. Sadesäällä puistojuna ei voi kulkea.

Pakarituvan kesäkahvila museon puistossa palvelee tänä kesänä kioskina turvallisuussyistä johtuen. Kahvikioski puiston asiakaspaikkoineen on avoinna 1.6.–15.8.2021 klo 10–16.30 (juhannuksena suljettu).

Tervetuloa virkistävälle juna-ajelulle ja nauttimaan kahvikioskin antimista!

Museon puiston näyttelyrakennuksista kasarmi sekä veturitallissa oleva työpajatila pidetään vielä suljettuina asiakkaiden turvallisuuden takaamiseksi. Museon kesätapahtumia ei järjestetä tänä kesänä koronavirustilanteen takia. Etukäteen varattavia opastuksia järjestetään pienille ryhmille, max. 10 henkilöä/opas.

Tutustu turvallisen museokäynnin ohjeeseen!

Lapset ja kuljettaja ovat puistojunan kyydissä Suomen Rautatiemuseon vehreässä puistossa.