Museo on avoinna kesäaukioloaikojen mukaan 31.8. saakka, osa näyttelytiloista on vielä suljettuna

Suomen Rautatiemuseo on avoinna elokuun loppuun saakka joka päivä klo 10–17. Myös konepajoista kertova Veturipajalta raiteille! -näyttely on avoinna 31.8. saakka. Museon puiston näyttelyrakennukset asema ja kasarmi sekä veturitallissa oleva työpajatila pidetään vielä suljettuina koronavirustilanteen takia ja asiakkaiden turvallisuuden takaamiseksi.

Museon puistojuna on liikenteessä 16.8. saakka päivittäin klo 10.30–16 sään salliessa. Pieni Deeveri-veturi ottaa kyytiinsä pienempiä ja isompia matkustajia huomioiden riittävät turvavälit ja hygienian. Sadesäällä puistojuna ei voi kulkea.

Pakarituvan kesäkahvila museon puistossa palvelee kioskina 16.8. saakka. Kahvikioski puiston asiakaspaikkoineen on avoinna päivittäin klo 10–16.30.

Jotta museokäynti pysyy kaikille turvallisena, Rautatiemuseossa otetaan huomioon turvavälit ja pidetään huolta hyvästä käsihygieniasta sekä tehostetaan siivousta. Asiakkaiden kulkusuuntaa ohjataan näyttelytiloissa ja asiakasmääriä rajoitetaan tarvittaessa. Kosketeltavat esineet ja kosketusnäytöt on poistettu käytöstä. Maksamiseen suosittelemme kortti- ja lähimaksua.

Tervetuloa Suomen Rautatiemuseoon!