Leena-höyryveturin syksyn viimeinen ajo tiistaina 18.10.

Syyslomaviikon ensimmäisenä päivänä tiistaina 18.10. on mahdollista päästä vanhan ajan matkustustunnelmaan Leena-höyryveturin vetämän kolmannen luokan matkustajavaunun kyydissä. Ajo on samalla syyskauden viimeinen, sillä seuraavana päivänä Leena huolletaan talvisäilytystä varten.

Leena kuljettaa halukkaita museon raiteella noin klo 11 – 14. Liput: 2€/hlö, alle 7-vuotiaat ilmaiseksi.

Leena on Suomen vanhin toimintakuntoinen leveäraiteinen höyryveturi, joka on valmistettu Saksassa vuonna 1910.

Vanhalla asemalla toimii Leenan ajopäivänä museokahvila, josta voi ostaa virvokkeita sekä pientä suolaista ja makeaa syötävää. Museon puistoalueelle on vapaa pääsy.

Kts. koko syyslomaviikon ohjelma.

HUOM! Museo on avoinna pidennetysti syyslomaviikolla 18.10.–23.10.2016 ti–pe klo 10–15 ja la–su klo 10–17.

Kuva: Markku Suoniemi