Leena-höyryveturi ja Lättähattu-kiskobussi liikenteessä syyslomaviikolla

Museojunat liikenteessä kolmena päivänä syyslomaviikolla

Syysloman kunniaksi tiistaina 18.10 museon alueella on liikenteessä Leena-höyryveturi klo 11-14. Leena on Suomen vanhin toimintakuntoinen leveäraideveturi vuodelta 1910. Leenan ottaa matkustajia kyytiin kolmannen luokan matkustajavaunuun, joka on valmistunut vuonna 1904. Tule kokemaan miltä tuntui matkustaminen junassa yli sata vuotta sitten!

Modernimmasta matkanteosta kiinnostuneet voivat hypätä Lättähattu-kiskobussin kyytiin torstaina 20.10 ja perjantaina 21.10. klo 11-14. Rautatiemuseon Dm7 on sarjansa ensimmäisenä valmistunut kiskobussi vuodelta 1955.

Liput juniin: 4 € / henkilö, alle 7-vuotiaat ilmaiseksi.

Leikkiä ja pelejä koko viikon

Museojunaliikenteen lisäksi Rautatiemuseossa on tarjolla monenlaista muutakin puuhaa koko viikoksi.

Tiistaista perjantaihin Perinnejuna Valtterin kahvila on avoinna pienille leikkijöille. Voit olla kahvilassa vaikkapa asiakkaana, tarjoilijana tai kokkina.

Tiistaista sunnuntaihin museon kokoustilassa voi rakennella rataa suurella Brio-leikkialueella ja pelata erilaisia lautapelejä.

Keskiviikkona nonstop -työpajassa koristellaan kangaskasseja iloisilla väreillä.

Sunnuntaina on mahdollisuus tutustua matkustamisen muutokseen puolen tunnin opastetulla kierroksella Perinnejuna Valtteriin. Kierros lähtee museon aulasta klo 13.

Museo on avoinna syyslomaviikolla 18.10.–23.10. ti–pe klo 10–15 ja la–su klo 12–17. Maanantaina museo on suljettu.