Lättähattu ja Leena-veturi ovat mukana museon kesäkauden avajaistapahtumassa

Kesäkauden avajaistapahtumaa vietetään Suomen Rautatiemuseossa lauantaina 3.6.2023. Luvassa on kesäkauden aktiviteetteja ja elämyksellistä ohjelmaa kaikenikäisille kävijöille.

Leena-höyryveturi esittäytyy avajaistapahtumassa juhlistaen museon kesäkauden alkua. Päivän aikana pääsee seuraamaan, kuinka höyryveturia käännetään museon kääntöpöydällä. Kääntöpöytänäytökset pidetään klo 10.30, 11.30, 12.30 ja 13.30. Vuonna 1910 valmistunut Leena-höyryveturi (Vk4 68) on nähtävillä museoalueella noin klo 10–14.

Rautatiemuseon Lättähattu (Dm7 4020) on liikenteessä museon ratapihalla klo 11–14. Tule aistimaan 1950-luvun tunnelmaa nostalgisen Lättähatun kyydissä! Junalippujen hinnat: 4 euroa/henkilö, alle 7-vuotiaat ilmaiseksi.

Museon puistojuna aloittaa kesäkauden liikennöinnin sään salliessa klo 10.30 alkaen. Pieni juna ajeluttaa pienempiä ja isompia matkustajia museon puiston ympäri. Puistojunalippu sisältyy museon pääsymaksuun, muutoin junalippu maksaa 1 euron. Sadesäällä puistojuna ei voi kulkea.

Tunnelmallinen Pakarituvan kahvikioski museon puistossa avaa ovensa ja aloittaa kesäkauden. Työpajatilassa veturitallissa päädyssä voi värittää ja askarrella omatoimisesti pieniä junia, kuten Lättähattuja.

Suomen Rautatiemuseo on avoinna 3.6. klo 10–17. Museoon on normaalit sisäänpääsymaksut tapahtumapäivän aikana. Muutokset päivän ohjelmaan ovat mahdollisia. Tervetuloa!

Kolme lasta on istumassa Lättähatun penkeillä.