LASTEN OIKEUKSIEN VIIKOLLA ILMAINEN SISÄÄNPÄÄSY ALLE 18-VUOTIAILLE

Lapsen oikeuksien viikko on toiminnallinen teemaviikko, jonka tavoitteena on edistää YK:n lapsen oikeuksien sopimuksen tunnettuutta erityisesti lasten ja nuorten parissa. Viikkoa vietetään jälleen 14.–20.11.2022 ja teemana on tänä vuonna turvallisuus.

Suomen Rautatiemuseoon on teemaviikolla ilmainen sisäänpääsy alle 18-vuotiaille.

Museon työpajatilassa voi tutustua rautatieturvallisuuteen erilaisten tehtävien kautta. Rautatie on lähellä monen lapsen ja nuoren koulumatkaa tai pihapiiriä. Lapsella on oikeus turvalliseen ympäristöön. Rautatien lähellä on turvassa, kun tietää sallitut ja kielletyt alueet sekä luvalliset radanylityspaikat. Museon tehtävien avulla voi lisätä omaa tietoisuuttaan rautatien vaaroista. Tehtäviä voi tehdä omatoimisesti tai yhdessä vanhemman kanssa.

Rautatiemuseo on auki lasten oikeuksien viikolla ti-pe 12-15 ja la-su 12-17.