Ilmainen sisäänpääsy klo 10-13 kansainvälisenä tasoristeyspäivänä

06.06.2019

Väylä tarjoaa ilmaisen sisäänpääsyn Suomen Rautatiemuseoon torstaina 6.6. klo 10-13 kansainvälisen tasoristeyspäivän kunniaksi.

Päivä alkaa yleisölle avoimella mediatilaisuudella, jonka jälkeen on ohjelmassa tasoristeysesittelyä museon pihalla. Museoalueen raiteistolle asennettu 1950-60-luvun asuun entisöity ylikäytävän varoituslaitos on toiminnassa klo 10.30-13. Tasoristeysesittelyssä on mukana museon Otso-veturi.

Väylä tarjoaa tapahtuman ajan klo 10-13 kahvia ja pullaa Pakarituvan kesäkahvilassa museon puistossa.

Kansainvälisen tasoristeyspäivän ohjelma:

10.00-10.30 Tilaisuus alkaa museon kokoustilassa. Lapsille on tarjolla tasoristeysaiheisia puuhatehtäviä.

• Avaussanat, rautatieliikennejohtaja Markku Nummelin, Väylä

• LVM 65-tasoristeysohjelma, aluepäällikkö Mikko A. Heiskanen, Väylä

• Tasoristeyshankkeet Lahti-Heinola ja Nivala, aluepäällikkö Mikko A. Heiskanen ja projektipäällikkö Jarno Viljakainen, Väylä

10.30-13.00 tasoristeysesittelyä museon pihalla, yksikönpäällikkö Tomi Anttila, Traficom