Hyvinkään ensimmäinen historiakerho alkaa tänä syksynä - ilmoittaudu mukaan!

Hyvinkäällä on alkamassa uusi historia-aiheinen harrastus 4.–6. -luokkalaisille. Kerhossa hengataan historian äärellä; tutustutaan ihmisiin eri aikakausina Suomessa ja Hyvinkäällä, tutkitaan, millaista heidän elämänsä on ollut ja mietitään, miksi Hyvinkää näyttää juuri siltä kuin se tänä päivänä näyttää. Pääset tutustumaan vanhoihin tapoihin ja perinteisiin sekä kulissien takana tehtävään museotyöhön. Kerholaiset saavat myös toivoa, haluavatko he esim. tarinoiden kuuntelua, lautapelejä, näyttelytyötä, retkiä tai mitä ikinä yhdessä keksimme. Tarjoamme kerholaisille pienen välipalan.

Osallistuminen on maksutonta. Mukaan mahtuu max. 12 lasta.

Syksyn tapaamiset joka torstai 5.9.–28.11.2024 pois lukien syyslomaviikko. Tapaamiset järjestetään vaihdellen Suomen Rautatiemuseossa ja museokeskus Taikassa. Ensimmäiset kaksi kertaa kokoonnutaan Taikassa. Mukaan voi tulla milloin vain, jos paikkoja on vapaana!

Linkki ilmoittautumislomakkeeseen: https://link.webropolsurveys.com/S/C35A13FB11A50315

Lisätietoja taika@hyvinkaa.fi ja sanna.nikander@rautatiemuseo.fi

Harrastus tuotetaan osana Harrastamisen Suomen mallin hanketta yhteistyössä sivistystoimen, Museokeskus Taikan ja Suomen Rautatiemuseon kanssa.

Matkalaukku, virkalakki sekä lahjalaatikko ovat Hanko-Hyvinkää -radan asemalaiturilla.