Hyvinkää-päivä Suomen Rautatiemuseossa

Päivämäärä:
30.07.2017

Suomen Rautatiemuseossa Hyvinkään 100-vuotissyntymäpäivää vietetään puistopiknikin ja hyvän musiikin merkeissä. Mukaan kannattaa ottaa piknik-korin lisäksi oma viltti ja iloinen mieli.

Tapahtuman avaa kaupunginjohtaja Jyrki Mattila klo 10.15. Avauksen jälkeen trubaduuri Seppo Lammi laulaa ja laulattaa yleisöä klo 10.30 ja 12 sekä rokkibändi Mörriganes tanssittaa lapsia ja lapsenmielisiä klo 11 ja 12.30. Iltapäivällä esiintyy runollista pop-musiikkia soittava Parantolan Puisto klo 14 ja 15.

Päivän aikana Pakarituvan kesäkahvilassa museon puistossa voi herkutella kakkubuffetilla. Eväiden syönnin lomassa museon puistorautatiellä voi sään salliessa matkustaa pienen junan kyydissä. Myös Leena-höyryveturi on lämpimänä ja kuljettaa matkustajia museoraiteella. Liput 2 €, alle 7-vuotiaat ilmaiseksi.

Hyvinkään kaupunki jakaa syntymäpäivän kunniaksi ilmapalloja 300 ensimmäiselle lapselle. Lisäksi museon veturitallissa on askartelua lapsille klo 10.30–12.30 ja 13.15–16.30.

Suomen Rautatiemuseoon on tapahtumapäivänä ilmainen sisäänpääsy. Museo on avoinna klo 10–17. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Hyvinkään kaupungin ja Hyvinkään taidemuseon kanssa.

Tervetuloa mukaan juhlimaan 100-vuotiasta Hyvinkäätä!