Höyryä syysillassa - Leena-veturi liikenteessä tyttöjen päivänä

Päivämäärä:
11.10.2014

Suomen Rautatiemuseossa järjestetään ensimmäistä kertaa Höyryä syysillassa -tapahtuma kansainvälisen tyttöjen päivän kunniaksi lauantaina 11.10.2014. Rautatiemuseon höyryveturi Leena (Vk4 68) on liikenteessä klo 14–18 museoalueella. Matkustamalla höyryjunan kyydissä voi osallistua tyttöjen päivän keräykseen, jolla kerätään rahaa Planin työlle kehitysmaiden lasten ja erityisesti tyttöjen hyväksi. Leena on Suomen vanhin toimintakuntoinen leveäraiteinen höyryveturi, joka on valmistettu Saksassa vuonna 1910.

Myös museon puistojuna on sään salliessa liikenteessä viimeistä kertaa ennen talvea ja osallistuu lipputuloillaan tyttöjen päivän keräykseen. Sadesäällä puistojuna ei liikennöi. Kahvia ja pientä syötävää myydään museon asemarakennuksessa. Suomen Rautatiemuseo on avoinna tapahtumapäivänä klo 12–18. Tule viettämään kansainvälistä tyttöjen päivää ja hämärtyvää syysiltaa Suomen Rautatiemuseon tunnelmalliseen puutarhaan!

Katso lisätietoa Planin järjestämästä tyttöjen päivästä http://plan.fi/tyttojen-paiva-1110