Hiihtolomaviikolla museossa on pidennetyt aukioloajat ja ohjelmaa kaikenikäisille

Koululaisten hiihtolomaviikolla Suomen Rautatiemuseoon voi lähteä heti aamusta, sillä museo avautuu jo klo 10.00. Museo on avoinna hiihtolomaviikolla 19.–24.2.2019 ti–pe klo 10–15 ja la–su klo 10–17.

Rautatiemuseossa on monenlaista puuhaa kaikenikäisille, erityisesti koululaisille ja lapsiperheille. Ohjelmassa on aamupäivisin omatoimisia puuhakierroksia Perinnejuna Valtterissa ja iltapäivisin ohjattuja non stop -työpajoja.

Ohjeet ja materiaalit Valtteri-puuhakierroksille ovat saatavilla museon lipunmyynnistä. Suosittelemme, että varsinkin alle kouluikäiset lapset osallistuvat työpajoihin ja puuhakierroksille oman aikuisen kanssa. Toimintaan voi osallistua museon sisäänpääsymaksulla, mutta työpajoihin toivomme vapaaehtoista materiaalimaksua.

Lomaviikon aikana voi testata radanrakennustaitojaan ja kokeilla junaleikkejä museon isolla Brio-radalla. Tarjolla on myös rautatieaiheisia lautapelejä. Tervetuloa!

Katso koko lomaviikon ohjelma tapahtumista.