Tervetuloa kevättalkoisiin Rautatiemuseon puistoon 18.4.2015

Kevättalkoissa lauantaina 18.4. on ohjelmassa museon puistorautatien kevätkunnostus. Radan asema-alue rakennetaan väistöraiteineen ja laitureineen täysin uudelleen ja radan linjausta osin siirretään. Lisäksi asennetaan paikoilleen talven ajaksi poistetut ylikäytävät. Tämän lisäksi tehdään muita radan liikennöinnin kannalta tarpeellisia kunnostustöitä. Rata ja asema-alue joudutaan linjaamaan uudelleen pelastustieteknisistä syistä. Puistorautatie on kesäaikana kovassa käytössä ja suuri ilonaihe etenkin pienemmille museovieraille.

Radan huoltoon liittyvissä tehtävissä riittää puuhaa, mutta mikäli talkoisiin osallistujia on runsaasti, tehdään toissijaisena työnä veturipuita ylöslämmitystarpeisiin pilkkomalla museon puiston kulmassa oleva puukasa. Samalla saadaan puistoalueen yleisilmettä siistittyä.

Museo järjestää talkoolaisille myös talkooruokailun sekä kahvit. Talkoopäivä aloitetaan museon aulasta aamulla klo 09.00.  Ruokailun takia toivomme ennakkoilmoittautumisia 12.4. mennessä Iiro Niemelle: iiro.niemi@rautatiemuseo.fi, puh. 040 86 25247 tai voit myös ilmoittautua museon lipunmyyntipisteeseen. Tervetuloa kevättalkoisiin!