Syyskuun alussa siirrytään museon talviaukioloaikoihin

Suomen Rautatiemuseo siirtyy syyskuun alussa talviaukioloaikoihin. Museo on avoinna 1.9.2020 alkaen tiistaista perjantaihin klo 12–15 ja lauantaista sunnuntaihin klo 12–17.

Maanantaisin museo on suljettu. Joka kuukauden viimeisenä keskiviikkona museo avautuu normaalia aiemmin ja on avoinna klo 10–15.

Museon puiston asemarakennus avautuu jälleen yleisölle 1.9.2020 alkaen. Kasarmi sekä veturitallissa oleva työpajatila pidetään vielä suljettuina koronavirustilanteen takia ja asiakkaiden turvallisuuden takaamiseksi.

Jotta museokäynti pysyy kaikille turvallisena, Rautatiemuseossa otetaan huomioon turvavälit ja pidetään huolta hyvästä käsihygieniasta sekä tehostetaan siivousta. Asiakkaiden kulkusuuntaa ohjataan näyttelytiloissa. Kosketeltavat esineet ja kosketusnäytöt on poistettu käytöstä. Maksamiseen suosittelemme kortti- ja lähimaksua.

Käyntiä suunnitellessa kannattaa ottaa huomioon, että talven lähestyessä museon näyttelytiloissa alkaa olla viileätä.

Tervetuloa Suomen Rautatiemuseoon!