Lasten oikeuksien viikko Suomen Rautatiemuseossa

Päivämäärä:
15.11.2022 - 20.11.2022

Lasten oikeuksien viikkoa vietetään 14.-20.11.2022. Lasten oikeuksien viikolla alle 18-vuotiaille on ilmainen sisäänpääsy Suomen Rautatiemuseoon. Museo on auki tiistaista perjantaihin klo 12-15 ja viikonloppuna klo 12-17.

Tänä vuonna viikon teemana on turvallisuus. Turvallinen elämä on lapsen oikeus kaikissa ympäristöissä. Monen lapsen ja nuoren pihapiirin tai koulutien lähellä kulkee rautatie. Rautatie ei ole vaarallinen, jos tietää miten sen läheisyydessä tulee toimia. Lasten oikeuksien viikolla Rautatiemuseossa voi tehdä erilaisia rautatieturvallisuuteen liittyviä tehtäviä.

Suomen Rautatiemuseon tukena jo yli 60 vuotta toiminut yhdistys, Rautatiemuseon ystävät ry tukee museon pieniä kävijöitä jakamalla ilmaiseksi heijastimia, jotta pienet kulkijat näkyisivät pimeässä. Heijastimet on hankkinut jaettavaksi ystäväyhdistyksen puheenjohtaja Visa Tammi ja ne on lahjoittanut Raideammattilaisten Yhteisjärjestö JHL, joka aikaisemmin tunnettiin nimellä Rautatieläisten liitto.

Heijastimia löytyy Lasten oikeuksien viikolla tiistaista sunnuntaihin museon etupihalta omenapuiden alta laatikosta.