Kummitusjunan konduktööri - mysteerikierros halloweenin aikaan

Päivämäärä:
29.10.2015
Joka vuosi, yhtenä ja samana iltana, vanhalle asemalle seisahtuu kummitusjuna. Mikä on junan salaisuus ja kenelle kellot soivat? Miten kolmiprismainen aavekiikari mukamas toimii? Entä mistä syystä kummitusjunan aavekonduktööri Aaprahami Mähkönen vaeltaa ympäriinsä niin kammottavasti valittaen ja vonkuen?

Hauska ja hiukkasen jännittäväkin mysteerikierros sijoittuu yli sadan vuoden takaiseen maailmaan,
höyryveturien ja keisareiden aikaan.  Mukana menossa ovat mm. Postia asemapoika Fransille -seikkailukierrokselta tutut asemakatti Makarattinoff sekä pöyhkeä asemapäällikkö Ferdinand Mayer-Hoyer.

Teatteri Vuohen vauhdikas työryhmä toteuttaa Kummitusjunan konduktööri -kierroksen Suomen Rautatiemuseossa torstaina 29.10.2015 klo 17.30 ja 19.00. Molemmat draamakierrokset on suunnattu 5-vuotiaille ja sitä vanhemmille lapsille. Suosittelemme, että lapset osallistuvat kierrokselle ilman aikuisia. Mukaan mahtuu max. 20 lasta yhteen ryhmään. Kierroksen hinta: 5 €/osallistuja.

Halutessaan voi pukeutua halloween-asuun ja ottaa mukaan oman taskulampun. Ota pukeutumisessa huomioon, että näyttelyhalleissa on talven lähestyessä viileätä.

Tiedustelut ja ennakkoilmoittautumiset sähköpostilla museolehtori Inka Alénille: inka.alen@rautatiemuseo.fi. Kun ilmoittaudut, lähetä lapsen nimi, ikä ja kierrostoive (klo 17.30 vai klo 19.00). Huom! Molemmat kierrokset ovat jo loppuunvarattuja.