Isot höyryveturit ja yllätysesiintyjä keräsivät katseita Rautatiemuseopäivänä

Rautatiemuseopäivää vietettiin sunnuntaina 11.8.2019 varsin vaihtelevassa säässä. Tapahtuma keräsi haastavista sääoloista huolimatta 2179 kävijää.

Kääntöpöydän alueella katseita keräsivät isot höyryveturit, Ukko-Pekka Hr1 1021 ja Prinsessa Hv1 555. Mukaan kääntöpöytänäytöksiin pääsi myös päivän odotettu yllätysesiintyjä, punainen moottoriresiina, joka oli saatu kunnostettua liikennöintikuntoon vapaaehtoisvoimin.

Kääntöpöytänäytösten lisäksi tapahtuman ohjelmassa oli nostalgista museojunaliikennettä, resiina-ajelua, raivaustyönäytöksiä ja veturiesittelyjä. Junaliikennettä oli tarjolla runsaasti ja tapahtumaan saattoi matkata museojunilla Lohjan, Riihimäen ja Helsingin suunnista. Perinnejuna Valtteri oli hyvin suosittu jo ennakkolipunmyynnin perusteella. Juna oli täynnä miltei viimeistä penkkiä myöten saapuessaan Helsingistä aamupäivällä museoalueelle.

Rautatiemuseopäivä järjestettiin yhteistyössä Haapamäen Museoveturiyhdistyksen ja VR:n kanssa. Museo kiittää kaikkia talkoolaisia ja kävijöitä mukavasta päivästä, ensi vuonna uudestaan!