Hyvinkään 2.luokkien kulttuuripolkukierrokset jatkuvat toukokuun alkuun saakka

Hyvinkään 2.luokkien kulttuuripolkukierrokset käynnistyivät Suomen Rautatiemuseossa maaliskuun alussa ja kierrokset jatkuvat toukokuun alkuun saakka. Kulttuuripolkukierroksella tutustutaan entisaikojen matkustamiseen ja rautateiden kolmeen matkustusluokkaan. Opastetulla kierroksella lähdetään aikamatkalle Perinnejuna Valtteriin. Perinnejuna koostuu neljästä entisöidystä puuvaunusta, jotka on kunnostettu eri vuosikymmenien tyyliin. Opastuksen jälkeen tehdään tehtäviä, joihin vastaukset löytyvät Perinnejuna Valtteria tutkimalla.

Kulttuuripolku on Hyvinkään kulttuurilaitosten ja perusopetuksen yhdessä suunnittelema opiskelukokonaisuus, jonka tavoitteena on tutustuttaa kaikki Hyvinkään esi- ja peruskoululaiset paikalliseen kulttuuriin ja kulttuurihistoriaan.

Katso tarkemmat ohjeet kierroksille Kulttuuripolkusivustolta.

Kuva: Teemu Heikkilä

Koululaiset Perinnejuna Valtterin luona tekemässä tehtäviä.