Vanhan rautatieaiheisen kirjallisuuden myyntipäivät

09.01.2018 - 21.01.2018

Rautatiemuseon museokaupan yhteydessä on kahden viikon ajan myytävänä erikoiseriä rautatieaiheista kirjallisuutta sekä alan lehtiä. Myynnissä on Rautatiemuseon 120-vuotisjuhlavuoden kunniaksi mm. VR:n historiikkeja sekä Turisti Aikatauluja vuosilta 1993–2010. Turisti Aikataulut ovat ilmestyneet säännöllisesti vuodesta 1891 nimen vaihdellessa. Viimeiseksi Turistiksi jäi nro 1/2011 (Talvituristi), joka painettiin vuonna 2010.

Kirjallisuusmyynnin valikoimiin voi tutustua museon aukioloaikoina tiistaista perjantaihin klo 12–15  ja lauantaista sunnuntaihin klo 12–17. Yleisön pyynnöstä tapahtuman aukioloaikaa on pidennetty ensimmäisenä myyntipäivänä tiistaina 9.1., jolloin museo ja kirjallisuusmyynti ovat avoinna klo 12–18.

Tervetuloa tekemään löytöjä Suomen Rautatiemuseon perinteisille vanhan rautatieaiheisen kirjallisuuden myyntipäiville!

Suomen Rautatiemuseoon toimitetaan vuoden mittaan paljon erilaista rautatieaiheista kirjallisuutta. Siitä otetaan kappaleet museon kirjastoon, osa toimitetaan muihin museoihin ja niiden kirjastoihin ja loput päätyvät myyntitapahtumien avulla yksityisten tutkijoiden, harrastajien ja muiden kiinnostuneiden käyttöön.