Trafiikki-museoiden uusi verkkokauppa on avautunut

Uusi Trafiikki-museoiden verkkokauppa tuo kaikkien yhdeksän Trafiikki-museon myyntituotteet saman käyttöliittymän alle. Eräs näkyvimmistä uudistuksista on, että maksaminen Suomen Rautatiemuseon verkkokaupassa on entistä helpompaa, koska verkkokaupassa voi nyt asioida esimerkiksi omilla verkkopankkitunnuksilla. Aiemmin maksu on onnistunut vain luottokortilla tai PayPal-tilin avulla. Suomen Rautatiemuseon oma erillinen verkkokauppa jää pois käytöstä vuodenvaihteeseen 2013/2014 mennessä.

Uusi verkkokauppa on toteutettu ns. monikauppiasmallina.
”Monikauppiasmalli helpottaa asioimista, koska kävijät voivat yhdellä kertaa ja yhdellä postimaksulla tehdä ostoksia monesta museokaupasta”, kertoo projektipäällikkönä toiminut Tiina Jantunen Tekniikan museosta.

Trafiikki-museoiden yhteisprojektina toteutettu verkkokauppa on ollut vaativa ja hanke.
”Trafiikki-museoverkostollemme tällainen yhteisponnistus on ollut yhteishenkeä lujittava tekijä, meidän kaikkien yhteinen asia, jonka eteen ollaan valmiita näkemään vaivaa. Monikauppiasmalli on lisäksi aivan uudenlainen konsepti, jonka testaus on vaatinut aikaa ja huolellisuutta,” Jantunen korostaa.

Trafiikki-museot ovat eteläisessä Suomessa sijaitsevia liikenteen ja viestinnän alan erikoismuseoita.

Verkkokauppa sijaitsee osoitteessa http://webshop.trafiikki.fi