Rautatiemuseon Suomi100 ja Hyvinkää100 juhlavuosi

Suomen Rautatiemuseo parantaa juhlavuonna erityisesti kokoelmiensa tiedollista, fyysistä ja virtuaalista saavutettavuutta.

Näyttelyissä tuodaan esille itsenäisyyden aikaan liittyvää kalustoa ja mm. näkyvyyttä presidentin vaunuun ja Perinnejuna Valtteriin parannetaan kävelysilloilla. Näyttelyuudistus taas lisää tiedon saatavuutta. Rautatiehistoriaa elävöitetään draamakierroksilla.

Kiskoauto Dm7 eli Lättähattu huolletaan jälleen ajokuntoon. Tapahtumapäivinä sillä tarjotaan 1950- ja 60-lukujen yleisimmän kulkuvälineen matkustustunnelmaa ja nostalgiaa.

Seinättömään museoon tehtävät mobiilioppaat tarjoavat tietoa ja elämyksiä sekä museokävijöille että virtuaalimatkailijoille. Museon ainutlaatuinen ympäristö mielenkiintoisine vaiheineen, valitut kokoelman osat ja monet suomalaiset rautatiekohteet ovat tavoitettavissa ajasta ja paikasta riippumatta.