Joulunäyttely Helsingin päärautatieasemalla 2.–3.12.2017

Pienoisrautatiekerho ry ja Suomen Rautatiemuseo järjestävät yhteistyössä perinteisen Joulunäyttelyn Helsingin päärautatieasemalla VR:n pääkonttorin ruokalassa viikonloppuna 2.–3.12.2017.

Näyttelyn sisäänkäynti on Vilhonkadun ja Keskuskadun kulmassa, Rautatientorin luoteisnurkassa Kansallisteatterin läheisyydessä.

Joulunäyttelyssä on esillä mm. Alppirata ja FREMO-moduulirata sekä pienoismalliharrastajien työpaja. Juhani Katajisto tuo näytteille 1960- ja 1970-luvuilla höyryveturikuvauksissa käyttämäänsä kuvauskalustoa sekä harvinaisia värivalokuvia sekä filmi- ja äänitallenteita höyryvetureista normaalityössä 1960- ja 1970-luvuilla.

Esillä on myös Liikenneviraston näyttely "Liikennemaisema 100 vuotta", jonka kolme dioraamaa esittelevät väylien – rautatiet, laivareitit ja tiet – kehitystä sadan vuoden aikana.

Suomen Rautatiemuseon osastolla on myynnissä runsaasti uniikkeja museokauppatuotteita, jotka sopivat pukinkonttiin. Tervetuloa tutustumaan!

Joulunäyttely on avoinna lauantaina 2.12. ja sunnuntaina 3.12. klo 10–17. Liput: Aikuiset 4 €, lapset 2 €, perhelippu 8 €.

Katso lisätietoja http://pienoisrautatiekerho.fi/joulunayttely/