Hyvingiensis - puistoja ja muistoja, näyttely rautateiden ja Hyvinkään puistoista

Päivämäärä:
17.05.2016 - 22.05.2016

Museoviikkoa vietetään 17.–22.5.2016 teemalla Museot ja kulttuurimaisema. Suomen Rautatiemuseossa on Museoviikolla näyttely VR:n ja Hyvinkään puistoista. Rautateiden keskuspuutarha vaikutti Hyvinkään elämään lähes 90 vuoden ajan.

Ydinkeskustassa sijainneen puutarhan merkitys suomalaiseen ja hyvinkääläiseen piha- ja puistokulttuuriin on ollut suuri. Monet kaupungissa tavattavat kasvierikoisuudet ovat keskuspuutarhasta kotoisin. Näyttely esittelee Hyvinkään vanhat puistoalueet, kuten Parantolan, aseman, villatehtaan ja Sveitsin puistot. Lisäksi näyttely esittelee VR:n asema-alueiden puistoja, niiden suunnitelmia ja hoitoa.