Hiihtolomaviikolla museossa on pidennetyt aukioloajat ja ohjelmaa kaikenikäisille

Koululaisten hiihtolomaviikolla Suomen Rautatiemuseoon voi lähteä heti aamusta, sillä museo avautuu jo klo 10.00. Museo on avoinna hiihtolomaviikolla 20.–25.2.2018 ti–pe klo 10–15 ja la–su klo 10–17.

Rautatiemuseossa on monenlaista puuhaa kaikenikäisille, erityisesti koululaisille ja lapsiperheille.

Torstaina 22.2. ohjelmassa on Postia asemapoika Fransille -seikkailukierroksia. Lapsille suunnattu kierros vie mukanaan höyryvetureiden ja keisareiden aikaan. Kierroksille tulee ilmoittautua ennakkoon inka.alen@rautatiemuseo.fi.
Tarkempaa tietoa seikkailukierroksista löydät täältä.

Kierrosten lisäksi viikon aikana on luvassa junaradan rakentelua, lautapelejä, askartelupaja sekä omatoimisia suunnistustehtäviä. Museon lipunmyynnistä on saatavilla Museobingoa ja Bongaa vaunut ja veturit -vihkoa, joissa molemmissa pääsee omatoimisesti tutustumaan museon näyttelyyn ja tekemään erilaisia tehtäviä.

Museon kahvila palvelee hiihtolomaviikon aikana Perinnejuna Valtterin kahvilavaunussa. Tarjolla on kahvin lisäksi pientä suolaista ja makeaa syötävää. Tervetuloa nauttimaan 1950-luvun kahvilavaunun tunnelmasta!